Sayfalar

11 Mart 2015 Çarşamba

No Poo-Şampuansız Saç Yıkama

Çalışmaya başlamadan önceki yatış döneminde bakım ve kozmetikle ilgili binbir türlü siteye girerken No Poo yöntemiyle karşılaşmıştım.Türkiye'de çok yaygın değil ancak yurtdışında yavaş yavaş yaygınlaşan bu yöntem gittikçe popüler oluyor hatta kozmetik firmaları işin farkına varıp bu yönde ürün çıkarmaya başlamışlar bile.Bu ürünler Türkiye'ye ne zaman gelir bir fikrim yok pek.

Gelelim benim deneyimlerime,açıkçası çok uygulayamadım ancak bir süredir şaçımı daha doğal yöntemlerle yıkamayı araştırıyordum.Bu yöntem için gerekli olan 2 şey var karbonat ve elma sirkesi.Uygulama yöntemi ise:

1-Karbonatı duştayken saç diblerimize yediriyoruz ve sonra duruluyoruz bu işlem şampuan yerine geçip saçtaki yağı alıyor.İlk zamanlar saçlar eskiden kullandığınız kimyasallar etkisiyle daha çok yağlanıyor ancak o süreci atlattıktan sonra saçlar eskisinden daha da sağlıklı oluyor.

2-Karbonattan sonra saçımızı diplere değdirmeden elma sirkesi katılmış suyla duruluyoruz,ben fısfıslı bir şişeye 5te 1 oranında koyup öyle kullanmıştım.Bu işlem saçların daha parlak ve canlı olmasına yarıyor ve saç kuruduktan sonra saç kokmuyor.Bu yöntemi ara ara karbonat kullanmasamda tekrarlıyorum saçları daha sağlıklı hale getiriyor.

Bu yöntemi geçtiğimiz ocak ayında yaklaşık 1 ay uyguladım ve şu an Down Under Naturals:Nude şampuanı kullanıyorum ayrıca hiç bir markanın saç kremini kullanmıyorum.Saçlarım 1 aydan sonra artık eskisi gibi sık yağlanmıyor yada eskisi kadar cansız değil.Arada kür olarak tekrarlamayı düşünüyorum,size de tavsiye ederim saçları kimyasallardan arındırmak saçın doğal dengesine kavuşmasına ve daha sağlıklı görünmesine neden oluyor.

Ekşide de oldukça güzel yorumlar var bir bakmanızı tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder